Opzoek naar een hovenier/tuinman?

Wat Zijn De Gezondheidsvoordelen Van Boerenkool Van Eigen Bodem?

Als je uit het noorden van de VS komt zoals ik, is boerenkool misschien geen vast item op je eettafel. Een bijgerecht nietje van het zuiden, boerenkool kan een smakelijke en voedzame toevoeging zijn aan uw bladgroene groenterepertoire. Nadat je hun gezondheidsvoordelen dieper hebt onderzocht, ben je klaar om te groeien en je eigen te koken. Dit is wat we zullen behandelen:

Wat zijn boerenkool?

Boerenkool is een bladvariëteit van de Brassica oleracea-soort, uit de Acephala-groep. Het geslacht Brassica bevat ook verschillende andere groenten zoals kool en broccoli.

In de Verenigde Staten groeien ze voornamelijk in de zuidelijke staten en worden ze vaak geserveerd met spek of gerookt vlees zoals hamblokjes. Buiten de VS groeien ze in Brazilië, Portugal en delen van Italië, Spanje en Afrika.

Boerenkool kan rauw of gekookt worden gegeten, hoewel koken over het algemeen vaker voorkomt. Laat dat je er echter niet van weerhouden om ze aan je volgende salade toe te voegen! Was, ontsteel en masseer de bladeren voor een zo voeten en smakelijke textuur.

Componenten van Collards

Behalve dat ze een prachtig groene en lommerrijke toevoeging zijn aan de tuin, zijn ze ook zeer voedzaam! Zoals de meeste groenten bevatten ze weinig calorieën en veel essentiële voedingsstoffen. Een kopje gekookte boerenkool heeft een bescheiden 42 calorieën.

Het bevat 179 milligram calcium, of ongeveer 18 procent van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor volwassenen. Het consumeren van 236,6 ml van de gekookte groenten voldoet ook aan 7 procent van uw dagelijkse magnesiumbehoefte, 20 procent van de dagelijkse behoefte aan voedingsvezels, 6 procent van de fosforbehoeften en 54 procent van uw vitamine A-behoeften.

Rauw gegeten, ze zijn net zo voedzaam, maar onthoud dat je een groter volume moet eten om dezelfde voedingstotalen te krijgen. Rauw, ze bieden een magere 12 calorieën per kopje.

Als u op zoek bent naar een goede bron van foliumzuur, wordt rauwe groenten aanbevolen als ze gaar zijn. Een kopje rauwe groen levert 46 microgram folaat op, terwijl 236,6 ml gekookte groen slechts 20,5 microgram bevat.

Wil je zelf groeien? Probeer deze ‘Georgia Southern’ zaden van Eden Brothers. Zaden kunnen binnenshuis worden gestart of direct in de tuin worden gezaaid. Lees hier meer over het kweken van je eigen boerenkool.

Gezondheidsvoordelen van Boerenkool

Dus, waar komen al deze getallen en percentages overeen? Een veelvoud aan gezondheidsvoordelen! Het zijn een goede bron van calcium, waarvan algemeen bekend is dat het de gezondheid van de botten ondersteunt. Het meeste calcium wordt gebruikt om de botstructuur en -functie te ondersteunen, maar het ondersteunt ook de spierfunctie, zenuwcontractie en verwijding van aderen.

Vitamine A is een andere belangrijke voedingsstof. Vitamine A stelt ons in staat om te zien, door te helpen bij het maken van een eiwit dat licht in ons netvlies absorbeert.

Bovendien ondersteunt vitamine A de gezondheid van het immuunsysteem en de celgroei. Ze bieden ook een boost van voedingsvezels.

Vezels zijn belangrijk voor het reguleren van het spijsverteringsstelsel, het stimuleren van de productie van nuttige darmbacteriën, het reguleren van de bloedsuikerspiegel en het helpen om het cholesterolgehalte in evenwicht te brengen. Fytochemicaliën spelen ook een rol bij de gezondheidsvoordelen die deze bladgroente te bieden heeft.